میزان ذخایر خونی استان ۶ روز است/ نیاز مستمر به همه گروه‌های خونی

میزان ذخایر خونی استان ۶ روز است/ نیاز مستمر به همه گروه‌های خونی

سرپرست ادره کل انتقال خون مازندران به کاهش مراجعات مردمی به مراکز انتقال خون با توجه به ورود فصل سرما اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر ذخیره خون استان ۶ روز است و به همه گروه‌های خونی نیاز داریم.

عبدالله محمدی فیروزجایی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به آمار ٨ ماهه سال جاری گفت: در کل استان مجموعا ١٠٩ هزار و ۴۷۰ نفر به پایگاه های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ٨٩ هزار و ۴۸۳ نفر اهدای خون انجام دادند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶.۷۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های آن یک نیاز دائمی است و همچنان نیاز برای اهدای خون مستمر وجود دارد افزود: ۱۴ هزار بیمار خاص اعم از تالاسمی، سرطانی، هموفیلی و دیالیزی در مازندران وجود دارند که حدود ۲۶۰۰ نفر آن بیماران تالاسمی هستند و بیش از ۴۰ درصد از مصرف فرآورده های گلبولی استان را به خود اختصاص می دهند.

سرپرست ادره کل انتقال خون مازندران خاطرنشان کرد: عوامل دیگری چون گردشگر پذیری استان، تصادفات جاده ای، وجود بخش های تخصصی و فوق تخصصی فراوان از جمله ٧ مرکز جراحی قلب باز، اهمیت اهدای خون را در مازندران دوچندان کرده است.

محمدی فیروزجایی به کاهش مراجعات مردمی به مراکز انتقال خون و به تبع آن کاهش ذخایر خون در استان با توجه به ورود فصل سرما اشاره و تاکید کرد: نوسانات ذخایر خون ناشی از شرایط جوی و بروز بیماری هایی که منع اهدای خون دارند، همه ساله در این فصل وجود دارد.

وی از پویش زمستانه چتر سرخ زندگی از ابتدای دی ماه تا پایان زمستان همزمان با سراسر کشور در مازندران با هدف افزایش جلب مشارکت مردم به مراکز انتقال خون خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخیره خون استان ۶ روز است و به همه گروه‌های خونی نیاز است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha